Må bra dag

Idag har jag haft en såkallad mysdag,en dag man gör lite de man känner för.
Jag har haft det på JOBBET oxå,låter ju lite underligt men jag lyckades rätt bra.
Har haft huvudvärk och lite stress symptom senaste tiden,och idag var de lite värre än vanligt,kände mig inte bra alls.
Så jag skulle nog ha sjukskrivit mig om jag hade haft ett "riktigt" jobb.
Ett jobb man faktist kan vara sjuk i.
Nu har jag ju aldrig några val,jag går till jobbet 6 dagar i veckan alltid.
Det är bara riktig magsjuka som håller mig därifrån och jag tvingas ha stängt butiken.
Det känns lika tråkigt varje gång att ha STÄNGT pga sjukdom på dörren.
Men idag så bestämde jag mig för att INTE stressa.
Bara göra måste saker,som ändå är en hel del i en butik,hehe
Men lite mindre än vanligt iaf.
Jag handlade ingredienser till ärtsoppa och satte i gång koket direkt på mogonen.
Nu är den klar och har lastat den i matlådor.
Jag har oxå surfat runt lite mer och sett en dokumentär på svt play.
Om hagamannen*urk*
Vidrig typ!
Sen har jag haft lite besök här och jag har känt mig lite som hemma fast på jobbet,de BEHÖVDES idag kan jag säga.
Så nu känner jag mig redo för en ny vanlig jobb dag i morgon :)
Och jag är oxå sjukt nöjd,för jag verkligen ÄLSKAR ärtsoppa,faktist!
Och den är vegetarisk och ekologisk,har gett matlåda till min hälsokost tant här brevid oxå,hon blev så glad,de känns kul.
Jag tänkte här ge ett töntigt ordspråk (om att glädja andra,bla,bla)men de skiter jag i! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0