Kvällsnöje

I går kväll så hade jag och min älskling ett härligt kvällsnöje,vi pantade flaskor å burkar!
HAha..
Min pappa hade kommit med en och en halv sopsäck full,vi hade själva en sopsäck+en flyttlåda full.
De blev en hel del kan man säga,och burkauotomaten piper hela tiden,personal måste komma å fixa,kvitton skrivs ut hela tiden för att maskinen lägger av stup i ett,folk man känner passerar och man ska lixom kommentera sitt pantande,som en jag känner uttrycket sig
-Som den miljö kämpe man är,nåt i den stilen,hehe
Ja så där står man å blir kladdig och skäms lite för att man har såååå MYCKET att panta.
Men de blev en hel del pengar som vi handlade loss för och sen blev de ännu 50kr kvar som barnen kan få å köpa lördagsgodis för ;)
Så detta kan jag nog göra om!

Kommentarer
Postat av: Muk

Är det första gången du pantar?

2009-03-24 @ 11:03:44
URL: http://makuhr.blogspot.com
Postat av: Charlott

haha ja typ nästan ;)

2009-03-24 @ 11:47:02
Postat av: Marina

Mindre kul att stå och panta. Och varför?

1: Stå i blåsten vid entrén med ryggen mot alla. Alla ser en som står och pantar. Spelar ingen roll, men iallafall.

2:Kommentarer från bekanta, oftast onödiga, som du skriver.Spelar ingen roll, men iallafall. 3:Klibbigt.

4:Pipande maskiner."Annis till burkautomaten.Kan Annis komma till burkautomaten, tack!"

Men sist jag var så kom en kvinna som säkert står ofta och pantar. Hon blev imponerad av min samling med pantflaskor. Beröm som beröm. Det är bara att ta åt sig.

2009-03-25 @ 09:53:13
Postat av: Charlott

haha,ja de är ju så,fan jag HATAR att panta!

2009-03-25 @ 11:07:14
Postat av: Anneli

Hoppa in i bilen och panta i Ö-kalix istället. Haha! Då ligger man +-0 i miljötänket och det är ju viktigt. Jag brukar ta med mig en kasse med pant lite då och då när jag åker och handlar. Då slipper man stå där som en idiot i en timme med tre sopsäckar. Då är det över på fem minuter istället.



Annars tycker jag att du kan säga att burkarna (för bästa effekt ölburkar) kommer från jobbet. Man blir ju så törstig när man jobbar... Hahaha!! Vadska folk tänka/säga när de hör att du driker öl på jobbet...:-D

2009-03-26 @ 10:40:16
URL: http://anelaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0