Morgonstund

Har den guld i mun verkligen?
Är det guld att tvingas stiga upp i ottan,väcka som skönt sovande barnen,tvingas gå ut ur de varma sovrummet och stressa iväg barnen till skola och dagis och själv ska man till jobbet.
Det regnar och är kallt ute,inte roligt alls.
Kommer de ens vara folki farten idag?
I morse när jag vaknade av väckarklockan så klev jag direkt upp och tog en dusch medans alla sov.
Jag klädde på mig och min älskling vaknade glad och pratsam i från andra rummet.
(vi sover i olika rum som riktiga pensionärer,hehe..Fast bara när barnen är hos oss.Jag vill nämligen sova med dom i dubbelsängen då :) )
När jag klätt på mig och var klar väckte jag barnen,som oxå var glada och blev pigga relativt snabbt.
Jag värmde bröd i ugnen som blev en god frukost.
Och sömntutan Cornleia var så underbar i sitt morgon mys :)
Jag satt på sängkanten i de varma sovrummet tittade ut i regnet och kände känslan morgonstund har faktist guld i mun...ibland :)
God morgon och ha en skön dag alla härliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0