Julkänsla

Alltså den bara vill inte komma till mig,alla önskar god-Jul och jag bara tänker...
Varför då?
Vaddå god jul,vilken jävla jul.
Typ!
HAha ni fattar kanske eller kanske inte,jag har iaf inte någon Julkänsla alls och julen kommer förhoppningsvis gå ganska obemärkt förbi.
Varför är jag en sån julmotståndare?
Eller traditioner överhuvudtaget gillar jag inte alls,de enda jag gillar är mina barns födelsedagar,de känns om att de är de enda jag verkligen vill fira.
Allt annat struntar jag i,denna hysteri kring allt och all mat folk handla inför dessa helger,de är ju lätt att bara svepa med alla andra och tok handla,de är ju det.
Men jag som inte bara förstår.
Vill bara gå sova och vakna upp på nyårsdagen.
För nyårsafton är nog den jobbigaste dagen av alla,då förväntas de att man ska ha så himla roligt,äta lyxigt och vara så fin.
 tack för dom nyåren då jag hade mina barn som bebisar och man fick gå sova med dom innan 12 slaget.
När Cornelia var liten bebis så minns jag att jag låg i dubbelsängen  och ammade henne och raketer hördes utanför.
De var ett nyår att minnas,jag riktigt njöt av tanken att där låg vi tillsammans och hade de bra,utan krav och utan nu ska vi ha de så himla roligt känsla.
De var så bra,och jag hade en måbra känsla i magen då.
Detta nyår ska firas med barnen och vi ska göra de bästa av situationen förståss,jag vill för allt i världen inte smitta av min antitraditions feeling på dem :)
God-Jul alla ;)

Kommentarer
Postat av: Annis

Jag är oxå lite "allergisk" mot nyårsafton. Blandade känslor.. Det är krav på att man alltid ska ha sjukt kul o vara inbjuden på värsta festen. Nångång, har jag tänkt/drömt att jag ska samla mina bästa o närmaste vänner och fira/festa tillsammans och inga ytligt bekanta är välkomna, haha! Tänk vilken mysfest det skulle va!! Ha förtroliga tankar om allt o inget, kramas :) Temat skulle vara kärlek & skratt :)

Du, när stänger du på tisdag? Har julklappar som väntar på dig då!! Jag jobbar extra fr. 7-18, men ska smita iväg kring 17..kanske före det oxå.. PUSS!

2008-12-19 @ 19:51:10
Postat av: Pernilla

Vi är så lika gumman! Jag tackar oxå för de nyår Tindra var bebis o theo med o lillkillen är ännu så liten så man kan skylla på han att han är orolig eller så. Hellre snusa barn än le overkligt mkt o undra när man får gå hem! Skinkorna är iaf i frysen nu gumms ;) kram

2008-12-20 @ 07:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0